środa, 9 października 2013

Delikatna babka z plasterkami jabłek :)

Odnoszę wrażenie, że w całym Internecie pachnie wypiekami z jabłkami w roli głównej.
W mojej kuchni również :)

Dzisiaj bez mas, serów i kremów.
Będzie lekko :)

Delikatna babka z plasterkami jabłek :)



Pierwszy kawałek zjadłam na ciepło!
Jest pyszna.  
W sam raz na jesienne wieczory :)


Potrzebujemy:
10 dag masła - miękkiego
1/2 szklanki cukru 
3 jajka
3 łyżki oliwy
1 łyżka octu winnego z białego wina
1 szklanka mąki pszennej
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
2 małe kwaśne jabłka
cukier puder do posypania

Prostokątną foremkę (dno: 9x27) wyłożyć papierem do pieczenia, posmarować masłem, obsypać bułką tartą.

Miękkie masło utrzeć, dodać cukier. Nadal ucierając dodawać po jednym żółtku.
Do utartej masy dodać oliwę i ocet, wymieszać.
Powoli dodawać obie mąki zmieszane z proszkiem. Wymieszać do połączenia się składników.
Z białek ubić pianę i delikatnie wmieszać ją do ciasta.
Jabłka obrać, każde przekroić na 8 części, a później pokroić w poprzek na cieniutkie plasterki. 
Wmieszać je do ciasta.
Całość przełożyć do przygotowanej foremki.

Piec ok. 45 minut w temperaturze 175*C. (Do tzw. "suchego patyczka")
Kiedy ciasto przestygnie, posypać cukrem pudrem.

Przepis pochodzi z serwisu www.ciasta.net

*****
Kolejny przepis będzie mniej słodki ;)
Już teraz zapraszam na szynkę wieprzową w śliwkach.
Bardzo aromatyczne danie :)

Smacznego dnia!
Aneta

2 komentarze:

  1. też odnosze takie wrażenie!:)) pachnie pachnie! Ja bym jeszcze dosypała pewnie cynamonu! :)) i by juz pachniało jesienią <3

    OdpowiedzUsuń
  2. tak, cynamon to dobry pomysł :) u mnie pojawia się rzadko, bo moje dziecię nie toleruje ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...